Sampai sahaja di Kijal, anda wajib cuba makanan autentik di sini. Ada pelbagai makanan tradisi dan lokal Pantai Timur di sekitar Resorts World Kijal yang pastinya buatkan percutian anda lebih ‘best’!
 

 

Perkara pertama yang terlintas di fikiran apabila pergi bercuti pastinya makanan, kan? Jangan risau, kerana di Kijal anda akan rambang mata dengan pelbagai pilihan makanan tempatan yang syok dan terjamin lazat.Ayuh, kita ke destinasi pertama!


1. Hainan Expres, Resorts World Kijal

Selepas anda check-in, pastinya perut pun mulai berkeroncong, kan? Hainan Express cukup terkenal untuk menu Nasi Talam di mana beraneka lauk kampung di hidangkan di atas talam. Wajib cuba, okey!

laopasat

 

2. Restoran Tong Juan

Untuk makan tengah hari, apa kata singgah ke Restoran Tong Juan di Kemaman yang hanya terletak 30 minit dari hotel menaiki kereta. Buat anda yang menggemari seafood, khususnya ketam, wajib pesan menu terkenal mereka stuffed crab. Isi ketam yang padat, bercecahkan sos cili cukup lazat dan pastinya mahu lagi. NOMNOMNOM.

laopasat

                      

laopasat

 

3. Hai Peng Kopitiam

Sesudah makan tengah hari, pasti anda mencari kopi pula kan? Apa kata “layan” minum petang di Hai Peng Kopitiam. Terdapat pelbagai jenis kuih tradisional seperti kuih ketayap, tepung pelita dan banyak lagi.

ah-guang-lamb-pot

4. Oasis Beach Bistro

Selepas seharian jalan-jalan cari makan, apa kata nikmati makan malam yang menenangkan di Oasis Beach Bistro sambil rasai hembusan angin bayu tepi pantai. Di sini, mereka menampilkan menu berkonsepkan western yang lazat lagi berkualiti.

ah-guang-lamb-pot

                                      

ah-guang-lamb-pot

Datanglah dan teroka keunikan masakan kulinari yang tersedia di Resorts World Kijal apabila anda datang bercuti bersama seisi keluarga.

ALAMINYA SEKARANG